سکوت تبلیغاتی کاندیداها!

همدان‌پیام: پس از اعلام اسامی احراز صلاحیت‌شدگان ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان از هفته گذشته و با توجه به وسعت جغرافیایی کشور به مدت 20 روز تبلیغات رسمی کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز شده و قرار است در مدت تعیین شده کاندیداها به اطلاع‌رسانی و ارائه برنامه‌های کلان و اساسی با هدف معرفی خود به عنوان رئیس دولت بپردازند تا مردم با شناخت کامل، کاندیدای اصلح را انتخاب نمایند.
این روزها آنچه که پس از گذشت یک هفته از تبلیغات رسمی کاندیداها می‌گذرد نبود حرکت قابل توجه و شور انتخاباتی و فضای رقابتی است که در کشور و به تبع آن در استان باید شکل بگیرد. گویا قرار است کاندیداها از نشست‌های محفلی در ستادهای انتخاباتی‌شان رأی خود را جمع‌آوری کنند؛ چراکه هنوز جامعه وارد چنین فضایی حداقل در حد الصاق پوستر، تصویر و تراکت‌های تبلیغاتی نیز نشده است.
این نوع فعالیت کاندیداها و ستادهای انتخاباتی سؤالاتی را در اذهان عمومی به وجود می‌آورد از جمله آنکه آیا کاندیداها توجه خود را به شهرهای بزرگ و از جمله تهران معطوف کرده و انرژی برای سایر شهرها و روستاها صرف نمی‌کنند؟ و یا بی‌تحرکی موجود حاصل چینش غلط و ضعیف ستادهای انتخاباتی است و آنان نمی‌توانند اقدامات مؤثری را انجام دهند؟ کاندیداها فعالیت‌های انتخاباتی خود را به روزهای آخر موکول کرده‌اند؟ و آیا به همان برنامه‌های تلویزیونی اکتفا کرده‌اند؟ مگر چند نفر در نشست‌ها و جمع‌های محفلی کاندیداها حضور دارند که جذب رأی آنها لازم و کافی بوده و نیازی به تبلیغات و حضور در اجتماع نمی‌باشد؟ یا اینکه کاندیداها به طور عموم؛ برنامه، اهداف و چشم‌انداز خاصی برای ایام تبلیغات و به تبع آن در آینده مدیریت کشور ندارند و به همین دلیل در تبلیغات ضعیف وارد شده‌اند.
قرار است 24 خرداد حماسه سیاسی در کشور شکل بگیرد و لازمه شکل‌گیری این امر، ایجاد زمینه‌های آن است که یکی از ابعاد آن، ایجاد شور و نشاط در جامعه و متوجه نمودن افکار عمومی به سمت انتخابات است تا حماسه سیاسی دیگری شکل گیرد که یکی از اهدافش انتخاب اصلح از میان کاندیداهای موجود است. نتیجه این امر، انتخاب فردی قدرتمند و دارای برنامه و چشم‌انداز بلند برای مدیریت کشور می‌باشد تا در کنار حرکت به سوی توسعه، نقایص 8 سال گذشته نیز جبران گردد.
فراموش نکنیم دولت نهم و دهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که پشتوانه مالی و سیاسی قوی‌ را با خود داشت. شرایط امروز کشور از نظر منابع مالی و تعاملات سیاسی و جایگاه جهانی با 8 سال گذشته تفاوت زیادی دارد و رئیس‌جمهوری که قرار است از این شرایط سربلند بیرون بیاید باید این روزها قدرت خود را نشان دهد وگرنه با شرایط موجود و نحوه فعالیت کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی حتماً مردم ضرب‌المثل معروف "سالی که نکوست از بهارش پیداست" را زمزمه خواهند کرد!

همدان پیام

/ 0 نظر / 7 بازدید